Saturday, May 21, 2011

Jom Kita Bakor Aje Utusan

Utusan Malaysia. Berubah wajah tak tara mana pon, tapi isi dalam penuh dengan pembohongan sejak awai penubuhan sampai lah lani. Suara rakyat lah,itulah, inilah. Semua mai dari sapa? Dari Umno la.. Buat malu orang Melayu jaaa. Paper lain semua dok cita masalah penyeludupan dengan masalah tender makanan di sekolah kepada bangsa depa, mai tang paper melayu yakni Utusan dok cita pasai lubang juboq Saiful.

Kali ni Utusan berusaha pulak nak menimbulkan isu perkauman. Ini adalah satu usaha yang amat merbahaya. Umno telah menggunakan sepenuhnya akhbar utusan demi survival politik mereka yang retak menanti belah. Kepada umno karat yang menerima bulat2 setiap pembohongan daripada utusan dan pemimpin umno, berubahlah segera.

Aku kalau boleh nak cadangkan kita semua ambil satu hari di setiap bulan untuk bakor je Utusan tu di seluruh negara. Tiap2 bulan kita berkumpul dan bakor paper Utusan tu sampailah mereka berhenti merosakkan pemikiran ahli Umno karat yang bertaraf dunia tu.

Lagi satu aku cabar utusan letak logo " untuk ahli umno sahaja" di muka depan paper mereka sebagaimana yang harakah sedang lakukan sejak dari dulu lagi. Bangsa Melayu Umno yang penakut mcm ni pun ada orang dok harap memartabatkan Melayu ka? Semoga cadangan membakar Utusan Malaysia setiap bulan dapat dilaksanakan demi menghentikan segala fitnah dan pembohongan yang aku kira memang bahaya untuk seluruh rakyat Malaysia.

No comments: